Soğuk Algınlığından ve Gripten Korunma Yolları

Bağışıklık sistminizi güçlendirmenize yardımcı olacak, soğuk algınlığından ve gripten korunmanızı sağlayacak kolay birkaç püf noktayı bir araya getirdik.

Bağışıklık sistemimizi güçlendirecek, bitkisel seçenekler en çok karşııza çıkan seçenekler arasında yer alıyor. Bu yazımızda da sizler için bağışıklık sistminizi güçlendirmenize yardımcı olacak, soğuk algınlığından ve gripten korunmanızı sağlayacak kolay birkaç püf noktayı bir araya getirdik.

1. Bol Bol Meyve Tüketin

Vitaminleri ilaç olarak almak yerine, besinlerden almaya çalışmanızı öneririz. Özellikle şu aralar her yerde karşımıza çıkan elma, nar, armut, mandalina, portakal tarzı meyvelerle vücudunuzun vitamin ihtiyacını karşılayın.

2. Prtoein Almayı Unutmayın

Sıcak bir tavuk suyu çorbası serin günlerde hem içinizi ısıtacak hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirecektir. Bunun yanı sıra bol bol su tüketmeye dikakt etmenizi öneririz.

3. Ellerinizi Yıkayın

Gün içinde, dışarıdan geldiğinizde ellerinizi mutlaka bol sabunlaya yıkayın. Bu şekilde soğuk algınlığını ve gribin dışarıdan bulaşma rsikini azaltmış olursunuz. Kalabalık, kapalı ve havasız alanlarda kalmamaya çalışmanızı da ayrıca öneririz. Bu gibi ortamlarda grip ve soğuk algınlığının bulaşma riski daha yüksektir.

4. C Vitamini Almayı Unutmayın

Bağışıklık sistemininizi güçlendirecek olan C vitaminini besinlerden almaya çalışmanızı öneririz. Brokoli, maydonoz, ıspanak gibi sebzeler en bilinen C vitamini depolarıdır. Vücudunuza iyi gelecek olan ve çok önemli olan C vitaminini bu besinlerden alabilirsimiz.

5. Kıyafet Seçiminize Özen Gösterin

Sizi bunaltıcak kadar kalın ya da üşümenize neden olacak kadar ince giyinmemeye özen göstermenizi öneririz. Yağmurlu günlerde mutlaka yağmurluğuuzu ve şemsiyenizi yanınızda bulundurmaya; serin günlerde boğazınızı korumak için atkı ve şapka kullanmaya dikkat ediniz.

6. Düzenli Olarak Spor

Egzersiz yapmak metobolizma hızınızı artıracaktır. Günde yarım saat yapaağınız yürüyüşler ve egzersiz hareketleriyle hem psikolojik olarak rahatlamış olursunuz hem de metabolizmanızı hızlandırmış olursunuz.

7. Uyku Düzeninize Özen Gösterin

Vücudun bağışıklığını düşüren uykusuzluk bu dönemde soğuk algınlığına ve gribe davetiye çıkarabilir. Bundan dolayı düzenli bir uyku sistemi oluşrturmaya çalışın. Geç saaatlerde yatmaktan ve uykusuzluktan kaçının. Fazla uyuanında hareketsizlik olduğunu ve vücudunuza iyi gelmeyeceğini unutmayın.

8. Bitki Çaylarını Deneyin

Ihlamur, tarçın, zencefil, zerdaçal içeren bitki çaylarıyla kendinize evde karışımlar hazırlayabilirsiniz. Bitki çayları hem ısınımaznıza hem de soğuk algınlığını atlatmanıza yardımcı olacaktır. Çayınızın içinde tat istiyorsanız şeker kullanmak yerine bal deneyebilirsiniz.